Jij bent onze doelgroep

Jij bent onze doelgroep,

Je zou kunnen denken: alweer een speeltuin, kinderboerderij of speelboerderij?  We kunnen toch ook naar balorig of monkeytown? Dat klopt, we hebben veel overeenkomsten, maar toch zijn we anders. Vernieuwend en ouderwets, vooruit naar de oorsprong.

We hopen dat het al eens is opgevallen “een speelboerderij voor kinderen en ouders”. Onze bedoeling is vrij simpel. We willen er zijn voor jou als ouder.

We zijn zelf jonge ouders en weten hoe ontzettend druk het leven kan zijn. Je koopt of huurt je eerste huis, je neemt je eerste serieuze baan. Je krijgt kinderen en wil werken aan je carrière of het eigen bedrijf. Ondertussen wil je, je kinderen de volle aandacht geven en een zorgeloze jeugd bezorgen. En als het dan nog even kan, ook nog alle contacten met je vrienden onderhouden, sporten en er leuk uitzien.

Dat zijn nogal wat balletjes die we hoog moeten houden, hoe ideaal zou het dat zijn als er een plek bestaat waar jij al de balletjes even mag neerleggen. Terwijl je wel de volle aandacht hebt voor het aller belangrijkste in je leven: Je gezin.

Jou als uitgangspunt

Dit is dan ook precies onze kern. Bij alle beslissingen die we hebben genomen, hebben we jou als uitgangspunt genomen.

En wat vinden we dan belangrijk? Laten we maar beginnen met veiligheid en overzicht. Hoe leuk zou het zijn als je ergens op een terras zit in een prachtige omgeving, terwijl jij ontspannen geniet van jou bakje koffie of lunch zie je jou kinderen heerlijk buiten spelen. Binnen hekken waarbij je zeker weet dat ze niet kunnen weglopen.

Lekker buiten, zon op het gezicht wind door de haren, “beleven!” Maar waar zijn dan de ingenieuze speeltoestellen zoals bij balorig? Dit is dan ook een van de moeilijkste keuzes waar we voor hebben gestaan. Kiezen we hierin voor de uitdaging van het kind, of de relaxte ouder. Het antwoord is het volgende: Als je steeds moet opstaan omdat je kinderen op net te hoge klim toestellen klimmen, een te hoge glijbaan nemen ben je uit de ontspannen modus. Daarom hebben we bewust gekozen voor speelgoed waar kinderen zelf een spel mee maken. Binnen hun eigen grenzen. Stoppen ze met trappen dan staan ze stil. Ondertussen vergt het spel fysieke en mentale inspanning waar door ze in balans ontwikkelen en moe maar voldaan naar huis gaan.

Het moet ook de moeite waard zijn. Waarschijnlijk hoor je je zelf wel eens zeggen: als mijn kinderen zich vermaken vinden wij het ook leuk. Maar is dat wel zo? Als een plek niet verzorgt is, als de koffie niet goed genoeg is, als je twijfels hebt over de keuken of de wc’s? Zit je toch minder relaxt.

We zijn er namelijk ook voor jou, zodat jij tijdens een bezoek even een versnelling lager mag.

Met vriendelijke groet Bartele en Rianne Holtrop.

 

Help onze boerderij naar 1000 jaar en meer... Deel dit bericht

3 replies on “Jij bent onze doelgroep

  • Tjitske Mulder

    Beste Bartele en Rianne,
    Wij zijn gister met onze zoon bij jullie speelboerderij geweest. Als eerste een compliment voor de gastvrijheid en jullie mooie locatie. Jullie visie is super “ouders ontlasten terwijl hun kinderen lekker spelen”. Toch hebben wij enkele punten van verbetering. De toegangsprijs is aan de hoge kant als je met twee ouders en één kind komt met wat jullie bieden ( in vergelijking met bijv kinderboerderij Sneek e.d.) Liever alleen 5 EUR per kind en de ouders gratis. Het speelterrein uitbreiden met bijv een water/zand speelpunt, een speelhuisje/ hut oid. Jullie terein is qua uitdaging max. voor kinderen tot 6 jaar. Dit beter te communiceren om teleurstelling te voorkomen. Lectuur voor ouders, lounche zitjes en eventueel de kaart uitbreiden met borrelplank o.I.d. zodat je op een zondagmiddag gezellig kunt zitten terwijl de kinderen spelen. Voor onze kinderen (de jongste is bijna 7) is jullie terrein helaas minder geschikt. Wij wensen jullie veel succes! Vriendelijke groet, familie Mulder.

    Beantwoorden
    • Bartele Holtrop

      Hoi Familie Mulder,
      Bedankt voor je reactie, dat vinden we erg waardevol.
      Betreft de entree, voor we dit concept ontworpen zijn we bij verschillende bedrijven wezen kijken. Wat ons bij speeltuinen zonder entree opviel dat er erg de nadruk gelegd word op het consumeren.
      Omdat we daar geen entree betaalden voelden we ons ook schuldig om veel te consumeren. Dat hoeft bij ons niet, maar des al niet te min is het zeker de moeite waard om eens uit te testen.

      De plannen om het speel terrein uit te breiden zijn er zeker wel, helaas is dit ontzettend duur. Daarbij hebben we eerst gekozen voor deze doelgroep omdat we zelf alles nog moeten leren. We zijn boer, alleen Rianne heeft ervaring in de horeca. Dan liever klein beginnen en het goed doen. Als het goed is wordt de leeftijd op de site gecommuniceerd. “Vooral leuk tot 8 jaar”.

      De lectuur heb je denk ik niet gevonden, zo ligt er de krant, de flow, historie, ekoland, veldpost en boeken. Ook is er snelle wifi in het geval dat je nog even moet werken.
      Betreft de borrelplank, bedankt voor de tip! We hebben deze al wel 4 weken geprobeerd. En er was helaas niks besteld.

      Fijn om te horen dat jullie het wel leuk hebben gevonden.

      Met vriendelijke groet Bartele

      Beantwoorden

Leave a Reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *